Συμβουλές Διατροφής
Το Πάσχα πέρασε...Το καλοκαίρι έρχεται...Τα κιλά απομένουν...Τι κάνουμε τώρα???
03.03.2014

Πέρασε για ακόμη μια φορά το Πάσχα με τις παρέες, τα γέλια, τη διασκέδαση αλλά και τις παρανομίες του… Πλησιάζει όμως και το καλοκαίρι!!! Αρχίζετε να ανησυχείτε???, κοιτάζοντας τον εαυτό σας νοιώθετε απογοήτευση??? Αυτή είναι η καθιερωμένη στιγμή, όπου σας κυριεύουν οι τύψεις!!! Και τώρα...τι κάνω... ; Να απαρνηθείς την τροφή μέχρι να πέσει πιο κάτω η ζυγαριά ή μήπως να κάνεις μια από τις γνωστές διάσημες αλλά όμως ανορθόδοξες δίαιτες;! Οι τάσεις σκληρής δίαιτας απορρίπτονται άμεσα!!! Απλά ξέχνα αυτές τις επιλογές και πάμε να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε από εδώ και στο εξής!!! Για να αποφύγουμε τον πανικό που μας κυριεύει όλους, και περισσότερο εμάς τις γυναίκες πριν βγούμε με τα μαγιό μας στις παραλίες, θα αναφέρουμε μερικές πρακτικές συμβουλές για ένα όμορφο σώμα γεμάτο υγεία και ευεξία:

  1. Τρώτε συχνά γεύματα κάθε 2-3 ώρες.

  2. Να θυμάστε πάντα το πρωινό. Είναι απαραίτητο για το μεταβολισμό, γιατί προσφέρει ενέργεια στο σώμα για όλη την ημέρα. Ενσωματώστε στο πρωινό σας φρέσκα φρούτα και πλήρη δημητριακά μαζί με το γάλα ή το γιαούρτι σε χαμηλά λιπαρά.

  3. Τρώτε πάντα όσο πιο αργά μπορείτε και μασάτε καλά την τροφή σας. Ο εγκέφαλος χρειάζεται 20 λεπτά από τη έναρξη του γεύματος για να δώσει το σήμα του κορεσμού (να διακόψει δηλαδή το αίσθημα της πείνας).

  4. Καταναλώστε άφθονες φυτικές ίνες. Τα λαχανικά, τα φρούτα και τα δημητριακά ολικής αλέσεως, πέρα από το γεγονός ότι είναιτρόφιμα πλούσια σε θρεπτικά συστατικά είναι επίσης πλούσια σε φυτικές ίνες. Όταν λοιπόν δεν παίρνουμε άπεπτες φυτικές ίνεςμε τη διατροφή μας, τότε υποφέρουμε από τη συχνότερη πάθηση της σύγχρονης διατροφής τη δυσκοιλιότητα.

  5. Προσθέστε ποικιλία λαχανικών στη σαλάτα σας. Καταργήστε τη μαγιονέζα και τα περίεργα ντρέσινγκ. Οι σαλάτες νοστιμίζουν με λεμόνι, ξύδι, μυρωδικά και 1 κουταλιά σούπας ελαιόλαδο αρκεί. Η μαγιονέζα μπορεί να αντικατασταθεί με γιαούρτι (εκτός βέβαια αν πρόκειται για ψάρι).

  6. Αποφύγετε το αλάτι. Το λεμόνι, το ξύδι, ο μαϊντανός ο άνηθος, η ρίγανη, το θυμάρι και άλλα μυρωδικά είναι αρκετάγια να νοστιμίσουν τις σαλάτες και τα φαγητά.

  7. Το τυρί θεωρείτε καλή τροφή πλούσια σε ασβέστιο και μπορεί να συνοδεύσει φαγητά και σαλάτες. Μην ξεχνάτε όμως ότιτα περισσότερα τυριά είναι πλούσια σε λιπαρά και έχουν πολλές θερμίδες. Να ξέρεται ότι όσο πιο σκληρό είναι ένα τυρί,τόσο πιο λιπαρό είναι. Για παράδειγμα (η γραβιέρα, η κεφαλογραβιέρα, το κεφαλοτύρι…) είναι πολύ λιπαρά τυριά (πλούσια όμως σε ασβέστιο) γι’  αυτό τα καταναλώνουμε στο διαιτολόγιο μας με μέτρο!!!. Επίσης πολύ λιπαρά είναι και κάποια κρεμώδη τυριά. Εσείς προσπαθήστε να διαλέξετε τα πιο ημιάπαχα.

  8. Μην αποφεύγετε τα αγαπημένα σας φαγητά, τίποτα δεν παχαίνει και τίποτα δεν αδυνατίζει.

  9. Επιτρέπεται η κατανάλωση μιας μπάλας παγωτού ή ενός μικρού γλυκού της αρεσκείας σας (κατά προτίμηση παραδοσιακού τύπου ή γλυκό του   κουταλιού) μια με δύο φορές την εβδομάδα.

  10. Όλα τα αναψυκτικά έχουν ζάχαρη και συνεπώς είναι πλούσια σε θερμίδες. Προτιμήστε τα λάιτ, με περιορισμένη κατανάλωση στα 1-2 κουτάκια την εβδομάδα. Αν και καλύτερο θα ήταν να τα καταργήσετε εντελώς.

  11. Πίνετε άφθονο νερό. Δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο, ιδίως το καλοκαίρι. Το νερό χαρίζει δροσερό δέρμα και καθαρίζει τον οργανισμό από τις τοξίνες. Τουλάχιστον 6-8 ποτήρια νερό ημερησίως.

  12. Προτιμήστε το τσάι ή αφεψήματα με παραδοσιακά βότανα διότι είναι πλούσια στις πολύτιμες για τον οργανισμό μας,αντιοξειδωτικές ουσίες (φλαβονοειδή) οι οποίες συμβάλουν στην μακροζωία και μας προφυλάσσουν από την εμφάνιση πλήθους νοσημάτων.

  13. Καλό είναι να περιορίζεται την πρόσληψη καφέ σε όχι άνω των 2 φλιτζανιών την ημέρα. Μπορείτε να χρησιμοποιείταιένα κουταλάκι γλυκού κοφτό ζάχαρη (κατά προτίμηση μαύρη ή καστανή) και ίσως και λίγο άπαχο γάλα.

  14. Μην τρώτε βιαστικά και στα όρθια. Όταν τρώμε δεν πρέπει να κάνουμε τίποτε άλλο. Ούτε να διαβάζουμε, ούτε να βλέπουμε τηλεόραση.

  15. Αν πεινάσετε κατά τη διάρκεια της ημέρας ή ανάμεσα στα γεύματα, φάτε επιπλέον ένα φρούτο ή επιπλέον λαχανικά χωρίς λάδι όπως (καρότο ή λάχανο ή αγγούρι) ή 2 κριμ κράκερ με 1 φέτα τυρί άπαχο & 1 φρούτο ή 1 μπάρα δημητριακών & 1 φρούτο ή 1 γιαούρτι άπαχο με 1    φρούτο ή λίγο μέλι.

  16. Προσπαθήστε να τρώτε το τελευταίο γεύμα τουλάχιστον 2 ώρες πριν πέσετε για ύπνο.

  17. Οργανώστε το καθημερινό σας πρόγραμμα, έτσι ώστε να έχετε πάντα μία ώρα ελεύθερη για γυμναστική ή ένα περίπατο.Με παρέα η άσκηση αποκτά πάντα μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Αν δεν μπορείτε να γυμνασθείτε μόνη, γραφτείτε σε ένα γυμναστήριο,όπου θα πηγαίνετε δύο ή τρεις φορές τη βδομάδα. Αποφύγετε όσο μπορείτε το ανσασέρ. Προτιμήστε τις σκάλες και γρήγοραθα δείτε τους μυς σας να σφίγγουν. Το καλοκαίρι το κολύμπι στη θάλασσα είναι ιδανική γυμναστική για ολόκληρο το σώμα.

  18. Αν προσπαθείτε να χάσετε βάρος, αποφύγετε το καθημερινό ζύγισμα. Μία φορά στις 10 ημέρες αρκεί.Το βάρος σας μπορεί να παρουσιάζει αυξομειώσεις από μέρα σε μέρα.

  19. Βάλτε ένα συγκεκριμένο στόχο στη δίαιτά σας, π.χ. τα γενέθλια ή τη γιορτή σας ή τις διακοπές σας ήόταν θέλετε να εμφανισθείτε στην καλύτερή σας φόρμα.

  20. Απολαύστε τη ζωή!!! Αποφύγετε να μένετε κλεισμένη στο σπίτι και βγείτε με τους φίλους σας,ταξιδέψτε, αποκτήστε χόμπι και ενδιαφέροντα.


  * Όλες οι παραπάνω συμβουλές απευθύνονται σε υγιείς ανθρώπους.

Σε περίπτωση που συνυπάρχουν και άλλα προβλήματα υγείας, καλό είναι να απευθυνθείτε σε κάποιον πτυχιούχο διαιτολόγο-διατροφολόγο, για να σας συμβουλέψει πιο εξειδικευμένα.





Αρχική   ::  Προφίλ   ::  Υπηρεσίες   ::  Άρθρα   ::  Συνταγές   ::  Νέα   ::  Συνεντεύξεις   ::  Δικτυακοί Τόποι   ::  Site Map   ::  Επικοινωνία
© 2011 Ελένη Πεννιά