Συμβουλές Διατροφής
Υπολογισμός μερίδων με βάση τη σωματική μας διάπλαση
03.03.2014

Ένας πρακτικός τρόπος υπολογισμού των μερίδων με βάση τη σωματική μας διάπλαση, είναι ο εξής:
 
Για να υπολογίσουμε τη μερίδα του κρέατος σχηματίζουμε ένα κύκλο, ενώνοντας τους δείκτες και τους αντίχειρες των χεριών μας. Ο κύκλος αυτός που σχηματίζεται και με πάχος περίπου όσο το πάχος των δεικτών, είναι περίπου όσο μία μέτρια μπριζόλα χωρίς το κόκαλο. Στον ίδιο όγκο χωράνε δύο ή τρία μικρά μπιφτέκια ή ένα μικρό ή μεγάλο στήθος κοτόπουλου, ανάλογα πάντοτε με το μέγεθος των δακτύλων κάθε ανθρώπου.

Με τον ίδιο τρόπο μπορούμε να υπολογίσουμε και την ποσότητα μίας μερίδας ψαριού, μόνο που αυτή τη φορά αντί τους δείκτες θα χρησιμοποιήσουμε τον μεγαλύτερο κύκλο που σχηματίζουν οι αντίχειρες με τους μέσους των δαχτύλων. Φαντασθείτε λοιπόν αυτό το μέγεθος, σαν ένα ψάρι, χωρίς το κεφάλι και την ουρά ή σαν ένα φιλέτο πέρκας ή ξιφία ή σολομού. Με απλά λόγια, επειδή το ψάρι είναι πολύ λιγότερο λιπαρό από το κρέας, πάντα μπορούμε να φάμε λίγο περισσότερο.

Με ένα διαφορετικό σχηματισμό των δακτύλων μπορούμε να υπολογίσουμε τη μερίδα που μας αναλογεί σε τυρί. Αν ενώσουμε τα τρία δάχτυλα: δείκτη, μέσο και παράμεσο σχηματίζουμε από τη βάση των δακτύλων μέχρι την κορυφή τους ένα όγκο περίπου σαν ορθογώνιο παραλληλόγραμμο ή ακόμα πιο απλά σαν ένα κομμάτι τυρί φέτα ή κασέρι. Αν το τυρί είναι σκληρό όπως η γραβιέρα ή το κεφαλοτύρι υπολογίζουμε τη μερίδα με βάση τον όγκο που καταλαμβάνουν ο δείκτης και μέσος. Και αυτό γιατί όσο πιο σκληρό είναι ένα είδος τυριού τόσο περισσότερο λίπος περιέχει. Όταν πρόκειται για πιο μαλακά τυριά, τύπου cottage, θα το υπολογίσουμε 3 κουταλιές σούπας ή μισό κεσεδάκι 200 γραμμαρίων.

Το μέγεθος της πατάτας το υπολογίζουμε όσο περίπου ένα μπαλάκι του τένις.

Όπου αναφέρεται ποσότητα ενός φλιτζανιού, θα φαντάζεστε τον όγκο που καταλαμβάνει ένα απλό κεσεδάκι γιαουρτιού, βάρους 200-220 γραμμαρίων.





Αρχική   ::  Προφίλ   ::  Υπηρεσίες   ::  Άρθρα   ::  Συνταγές   ::  Νέα   ::  Συνεντεύξεις   ::  Δικτυακοί Τόποι   ::  Site Map   ::  Επικοινωνία
© 2011 Ελένη Πεννιά