Νέα
Η μεσογειακή διατροφή μας χαρίζει 15 επιπλέον χρόνια ζωής
09.08.2011

Αρθρογράφος: Πηγή: Το Βήμα 
 
Όσοι ακολουθούν μεσογειακή διατροφή σε συνδυασμό με συχνή σωματική άσκηση, δεν καπνίζουν και διατηρούν το βάρος τους σε φυσιολογικά επίπεδα χαρίζουν στον εαυτό τους 15 ολόκληρα χρόνια επιπλέον ζωής, υποστηρίζει τώρα νέα ολλανδική μελέτη.

Όπως αναφέρουν ωστόσο οι ειδικοί του Πανεπιστημίου του Μάαστριχτ, μέσα από σχετική τους δημοσίευση στο επιστημονικό έντυπο «American Journal of Clinical Nutrition», η θετική επίδραση της μεσογειακής διατροφής σε συνδυασμό με τις υπόλοιπες υγιεινές συνήθειες φάνηκε να είναι ισχυρότερη στις γυναίκες συγκριτικά με τους άνδρες.

Μεσογειακή διατροφή για μακροζωία
Στη 10ετή μελέτη οι ειδικοί εξέτασαν την πορεία της ζωής συνολικά 120.000 ανδρών και γυναικών που το 1986 ήταν ηλικίας 55-69 ετών. Μέχρι το 1996, αξιολόγησαν τις καθημερινές συνήθειες των συμμετεχόντων (τη διατροφή, την άσκηση, το σωματικό βάρος και το αν οι εθελοντές κάπνιζαν ή όχι) καταλήγοντας σε ένα τελικό σκορ.Διαπίστωσαν λοιπόν ότι η ισορροπημένη μεσογειακή διατροφή σε συνδυασμό με γυμναστική και αποχή από το κάπνισμα όχι απλώς μείωνε σημαντικά τον κίνδυνο του πρόωρου θανάτου αλλά προσέθετε στο προσδόκιμο ζωής των γυναικών 15 ολόκληρα χρόνια και σε εκείνο των ανδρών τουλάχιστον οκτώ.

Ξηροί καρποί, λαχανικά και λίγο αλκοόλ
«Πολύ λίγες μελέτες παγκοσμίως αναλύουν τη σχέση ανάμεσα σε συγκεκριμένους παράγοντες που αφορούν τον τρόπο ζωής και την θνησιμότητα με τέτοιο τρόπο» αναφέρει ο καθηγητής επιδημιολογίας δρ Πίετ φαν ντεν Μραντ.«Τα ευρήματά μας δείχνουν ξεκάθαρα ότι ένας υγιεινός τρόπος ζωής οδηγεί σε σημαντικά οφέλη για την υγεία μας. Επιπλέον, είδαμε ότι τα ευεργετικά οφέλη της μεσογειακής διατροφής είναι πιο έντονα στις γυναίκες σε σχέση με τους άνδρες. Οι ξηροί καρποί, τα λαχανικά και η περιορισμένη κατανάλωση αλκοόλ ήταν εκείνα που φάνηκε να οδηγούν σε χαμηλά ποσοστά θνησιμότητας» καταλήγει ο ειδικός.
  





Αρχική   ::  Προφίλ   ::  Υπηρεσίες   ::  Άρθρα   ::  Συνταγές   ::  Νέα   ::  Συνεντεύξεις   ::  Δικτυακοί Τόποι   ::  Site Map   ::  Επικοινωνία
© 2011 Ελένη Πεννιά